02-5661441

מאמרים | סיור סגווי בחורף- רעיון טוב?

נתחיל מהסוף: ברור שכן! וזה אפילו הופך את הסיור למיוחד יותר...
נכון שעלול להיות קר, השיניים עלולות לנקוש מעט והאף יכול להיעשות אדום – אבל חווית הסגווי בחורף כל כך שווה את זה, שמהר מאוד תשכחו מהקור ותתחילו ליהנות! הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על סיורי סגווי בחורף.

זכרו: לא תמיד קר!
ארץ ישראל התברכה בלא מעט ימים שמשיים ונוחים להפליא גם בעיצומו של החורף. שלא כמו באירופה השכנה, מזג האוויר המושלג והקור הנוראי לא פוקדים את ארצנו לעתים קרובות מאוד, ולכן יש סיכוי נהדר ליהנות מסיור סגווי בעיצומו של ינואר – כשהשמש זורחת מעל ומחממת.

הנוף הרבה יותר יפה
אם אתם רוצים למצות את חווית הסגווי הקסומה וליהנות מתחושת הריחוף הנהדרת תוך כדי הרכיבה, דעו כי החורף הוא הזמן המושלם לכך. הנוף האורבני נעשה רך יותר, האווירה נעימה יותר והאוויר הקריר הופך את התחושה הפנימית לנקיה ואפילו רומנטית. כשהעננים מסתכלים עליכם מלמעלה והאוויר נקי ונעים – זה זמן נהדר להתמכר לגלגלים החשמליים ולתזוזה הכיפית ופשוט לתת לסגווי להוביל אתכם דרך הנוף היפה.


על מה חשוב להקפיד?

אחרי שהצלחנו לשכנע אתכם שאין כמו עונת החוף לרכיבת סגווי מרעננת ונעימה, הנה כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם כדי ליהנות מנסיעה מוצלחת:
1. התלבשו חם
גם אם הסיור שלכם נערך ביום נעים למדי, עדיין עלול להיות לכם קר. התלבשו עם כמה שכבות, אותם תוכלו להוריד בעת הצורך. כפפות נעימות, גרביים, מכנסיים חמים וסוודר שתוכלו להסיר במקרה הצורך זו אפשרות לבוש מצוינת.
2. בגדים ספורטיביים ונוחים
אז נכון, צריך להתלבש חם, אבל חשוב גם להתלבש נוח. מעיל שמסרבל את התנועה, חצאית מתנפנפת או מכנסי ג'ינס הדוקים שקשה להתנועע איתם יהיו פתרון לא מתאים במקרה הזה. מה כן? בדים נעימים, בגדים שנוח להתנועע איתם במהלך הסיור על הסגווי ואם יש לכם ביגוד תרמי שמתאים לפעילות אקטיבית – הוא יהיה מושלם למטרה, שכן בגדים תרמיים שומרים מצד אחד על חום הגוף ומצד שני מנדפים זיעה. מושלם ליום פעילות בחורף.
3. לא עוזבים את הסגווי
לכל אורך הנסיעה על הסגווי, חשוב לאחוז בו בשתי הידיים, ממש כאילו שאתם נוהגים על רכב (בשיעורי נהיגה...). אל תחזיקו את הסגווי ביד אחת, אל תתנו לו רפרוף קליל עם האצבע – אלא התמקדו באחיזה נחושה וחזקה. הכלל הזה תקף גם בקיץ אך הוא חשוב במיוחד בחורף.
4. מתרכזים בנסיעה
גם כאן, הכלל הזה תקף לקיץ אך חשוב ביותר בחורף. כשאתם רוכבים על סגווי אתם מתרכזים אך ורק בנסיעה ובניווט. חשוב להיות עירניים, לשים לב לרכבים, הולכי הרגל ואוביקטים העלולים לעמוד בדרככם ולסכן את היציבות שלכם – ולשלוט תמיד בכלי. כמו כן, חשוב לא להאיץ ולא לנסוע מהר מדי – עקבו אחר הוראות המדריך ותיהנו מרכיבה מושלמת, בכל מזג אוויר!

בואו ליום כיף בטחנת הרוח
בחרו את אחת מהאופציות ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.
מאשר/ת דוא"ל
תודה על פנייתכם
שלום לך,
ההודעה התקבלה במערכת.
נחזור אליכם בקרוב בשעות הפעילות של המשרד.
בברכה
צוות מתחם טחנת הרוח
השותפים שלנו
משרד העליה והקליטה
הרשות לפיתוח ירושלים
תודה שפניתם למתחם טחנת הרוח!
שעות המענה הטלפוני בימים א'-ה', בין השעות 9:00-16:00
**אין מענה לפניות חדשות בסופי שבוע וחגים**
אתם מוזמנים להשאיר הודעה במענה האנושי 02-5661441 או במייל [email protected], ונשמח לחזור אליכם במהלך שעות הפעילות
​תודה!