02-5661441

מאמרים | מה עושים בסדנאות יין?

קרה לכם פעם שחברים חזרו מסדנת יין, ולא הפסיקו לחפור על זה? ולספר כמה שהיה להם כיף וכמה שאתם פשוט חייבים ללכת. ובטח בצירוף מקרים כמה ימים אחר כך נתקלתם בקופון עם הנחה ממש שווה לסדנה כזו, או שמישהו תייג אתכם באירוע עתידי.
ואם תהיתם לעצמכם מה בכלל עושים בסדנת יין, אז אל תדאגו, אתם ממש לא לבד. בשביל זה אנחנו כאן, כדי לענות על כל שאלה ולמנוע מבוכה חברתית.
 
מתחלקים להקבצות
הסדנאות בדרך כלל מתחלקות לפי רמת הקושי, או רמת הידע שמעבירים בהן. החל מסדנאות קצרות וחד פעמיות שמיועדות למתחילים, ועד סדנאות נרחבות של כמה מפגשים, שהן כבר יותר בסגנון של קורס ופחות אירוע חווייתי.
 
תכירו, יין
הסדנאות הכי נפוצות הן סדנאות למתחילים, כלומר לאנשים שלא ממש מכירים את העולם הזה. לא מבדילים בין הסוגים השונים של הענבים והיינות, לא יודעים מה המשמעות של "יין יבש", ובטח לא למדו מהי הטכניקה לטעום וליהנות מהיין.
שלב הטעימות כולל הסברים על הסוגים השונים של היין, איך מבחינים ביניהם ומה המשמעות של המושגים והשמות הנפוצים בענף. וכמובן שכל טעימה מלווה בהסברים על האופי הייחודי של היין, והמלצות לאילו אירועים הוא מתאים.
 
לפעמים יש גם אוכל
עוד אפשרות חווייתית היא שילוב בין יין לגבינות, שמעשירה את הידע גם בתחום הזה. בסדנאות כאלו שומעים הסברים גם על סוגי הגבינות הנפוצים, טועמים, ומתנסים בכל העניין של שילוב בין יינות לגבינות.
יש גם סדנאות מתקדמות יותר, שמתאימות לחובבי יין וחובבי בישול. בסדנאות האלו לומדים ממש בפירוט אילו סוגי יין מתאימים לגבינות, אבל גם למאכלים אחרים כמו דגים ובשרים. איך להתאים יין לכל מנה, ולשלב בין כולם בארוחה הכוללת כמה מנות.
 
אלטרנטיבה לילדים
כן כן, קראתם נכון- סדנאות לילדים. אל תדאגו, לא שינו את החוק ואנחנו חלילה לא מעודדים ילדים לשתות אלכוהול. אבל יש היום כמה יקבים שמציעים סיורים וסדנאות גם לקבוצות של ילדים, או לקבוצות של הורים וילדים. בסדנאות האלו הילדים שומעים על ההיסטוריה של היין, איך הכינו אותו פעם ואיך מכינים אותו היום. וכמובן שאי אפשר לעשות סדנה כזו בלי האטרקציה של גיגית מלאה בענבים שצריך לדרוך עליהם. ובסיום הסיור המבוגרים יכולים לטעום מהיין, ואילו הילדים ייהנו ממשקאות לא אלכוהוליים שהופקו מענבים.
 
לסיכום, תרבות האלכוהול והיין התפתחה מאוד בשנים האחרונות, ואם תרצו חווית יין ייחודית תוכלו למצוא אותה כאן אצלנו!

לפרטים והזמנות: 052-5459422

בואו ליום כיף בטחנת הרוח
בחרו את אחת מהאופציות ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.
מאשר/ת דוא"ל
תודה על פנייתכם
שלום לך,
ההודעה התקבלה במערכת.
נחזור אליכם בקרוב בשעות הפעילות של המשרד.
בברכה
צוות מתחם טחנת הרוח
השותפים שלנו
משרד העליה והקליטה
הרשות לפיתוח ירושלים
תודה שפניתם למתחם טחנת הרוח!
שעות המענה הטלפוני בימים א'-ה', בין השעות 9:00-16:00
**אין מענה לפניות חדשות בסופי שבוע וחגים**
אתם מוזמנים להשאיר הודעה במענה האנושי 02-5661441 או במייל [email protected], ונשמח לחזור אליכם במהלך שעות הפעילות
​תודה!