02-5661441

מאמרים | בר מצווה בכותל או במשכנות שאננים - ככה תעשו את זה נכון

רגע לפני: מה כלול?
קודם כל, חשוב להדגיש כי כל משפחה – דתית מאוד או חילונית לחלוטין, מוזמנת בשמחה לקיים את טקס בר המצווה בכותל. את האירוע עצמו – העליה לתורה – אפשר לשלב עם פעילויות נוספות, ההופכות את היום כולו למעשיר, משפחתי ומרגש. את העליה לתורה תוכלו לשלב עם סיור מרתק בשכונת משכנות שאננים ובעיר העתיקה, ארוחה משפחתית נחמדה במתחם טחנת הרוח או במתחם התחנה הסמוכים ואפילו לשלב תוכן מיוחד לבר מצווה של פארק בריחה עם חברת ZUZU!  ועכשיו – בואו נתחיל...

השלב הראשון:

בר מצווה בכותל - קובעים תאריך ונרשמים

לאחר שבדקתם באיזה שבוע יתקיים האירוע, יש לתאם מול ארגון "הקרן למורשת הכותל המערבי" את הגעתכם ביום המיועד. את ההרשמה תוכלו לבצע ללא תשלום באתר האינטרנט של הקרן. חשוב לשים לב שטקסי בר המצווה מתקיימים בכותל בימי שני וחמישי – הימים בהם מוציאים ספר תורה. חשוב מאוד להירשם מבעוד מועד כדי להבטיח את מקומכם וכדי שיתכוננו לבואכם.

בר מצווה במשכנות שאננים 
לאחר שבדקתם את התאריך המבוקש יש לפנות לאחד משני בתי הכנסת בשכונת משכנות שאננים (ספרדי או אשכנזי) באמצעות zuzu תיירות, כדי לשריין בית כנסת לעליה לתורה. 
לאחר ששריינתם את בית הכנסת המבוקש אפשרי ומומלץ להזמין פריסה קלה של קפה, תה, שתיה קרה וסנדביצים לארוחת בקר לפני או אחרי העליה לתורה, הפריסה תתקיים עם אפשרות ישיבה ברחבת הדק החדשה במתחם טחנת הרוח מול הנוף הכי יפה בארץ.
להזמנת בית הכנסת ופריסה: 02-5661441

השלב השני: מתכוננים
במקביל להרשמה, הילד מתחיל להתכונן ליום המיוחד ועורך כמה שיעורי הכנה בהם הוא לומד את התפילות השונות, פרשת השבוע המתאימה לתאריך בו הוא חוגג ומתנסה בטקס הנחת תפילין בפעם הראשונה. את התהליך כולו מומלץ ללוות עם מדריך מנוסה, כדי להבטיח שהטקס יהיה מושלם והילד ידע לקרוא בביטחון.

השלב השלישי: הטקס ֿ

טקס בר מצווה בכותל 

קיום טקס הבר מצווה בכותל לא כרוך בתשלום כלל. ביום הטקס, כשתגיעו לרחבת הכותל, מדריכי הקרן למורשת הכותל יחכו לכם מראש בעמדת המודיעין וילוו אתכם למקום המיועד לכם. בנוסף, תקבלו ספר תורה וסידור. לקיום הטקס תזדקקו לתפילין ולחזן – אך במידה ואין נציג מהמשפחה שיכול להיות חזן או שלא הבאתם תפילין – נציגי הקרן יוכלו להשאיל לכם זוג תפילין והמדריך מהקרן יהיה החזן.

טקס בר מצווה במשכנות שאננים
טקס בר מצווה בבית כנסת במשכנות שאננים לא כרוך בתשלום אם כי מקובל לתרום לבית הכנסת כדי שיוכלו להמשיך ולארח טקסי עליה לתורה ולשאת בהוצאות התחזוקה של המקום.
בבתי הכנסת במשכנות שאננים יש סידורים וספר תורה, במידה ותזדקקו לחזן - תוכלו לבקש סיוע בנושא מגבאי בית הכנסת שיסייע בשמחה.

השלב הרביעי: תוכן ערכי וחוויתי אחרי העליה לתורה בבית הכנסת
לאחר הטקס, כאמור, תוכלו לערוך סיור עצמאי במתחם טחנת הרוח או סיור מודרך מודרך של zuzu תיירות על ידי מורה דרך או בתאום על ידי נער בר המצווה שיעבור הכנה מראש וידריך את כלל האורחים תחת הנחיתו של מדריך zuzu תיירות. במסגרת הסיור, תוכלו לצאת למסע חוויתי במיוחד בין הנקודות ההיסטוריות באזור משכנות שאננים, ימין משה, מתחם התחנה, מרכז בגין, מגדל דוד ועוד. זוהי דרך נהדרת להכיר את האזור ואת האתרים החשובים בו. חשוב לדעת כי פארק בריחה מתאים במיוחד למשפחות עם מגוון גילאים. בנוסף, תוכלו לשלב גם ארוחה משפחתית במסעדת טורו במתחם טחנת הרוח, במסעדות הפזורות ברחבי מתחם התחנה או להגיע לשדרות ממילא. 

בואו ליום כיף בטחנת הרוח
בחרו את אחת מהאופציות ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.
מאשר/ת דוא"ל
תודה על פנייתכם
שלום לך,
ההודעה התקבלה במערכת.
נחזור אליכם בקרוב בשעות הפעילות של המשרד.
בברכה
צוות מתחם טחנת הרוח
השותפים שלנו
משרד העליה והקליטה
הרשות לפיתוח ירושלים
תודה שפניתם למתחם טחנת הרוח!
שעות המענה הטלפוני בימים א'-ה', בין השעות 9:00-16:00
**אין מענה לפניות חדשות בסופי שבוע וחגים**
אתם מוזמנים להשאיר הודעה במענה האנושי 02-5661441 או במייל [email protected], ונשמח לחזור אליכם במהלך שעות הפעילות
​תודה!